Film: Letters to Juliet

De jonge Amerikaanse Sophie geniet van een vakantie in het Italiaanse Verona, de stad van Romeo and Juliet. Hier stuit ze op een vijftig jaar oude “letter to Juliet”, een onbeantwoorde brief aan een onbeantwoorde liefde. Ze gaat op zoek naar de geliefden uit de brief. Maar ze kon niet vermoeden wat de zoektocht naar romantiek haar en de overige betrokkenen zou brengen…

Sophie gaat samen met haar verloofde naar Italië als vervroegde huwelijksreis. Ze hoopt samen te kunnen genieten. Maar haar verloofde ziet het als een zakenreis. Hij probeert zo veel mogelijk leveranciers te ontmoeten. Hij sleept Sophie van een wijnleverancier naar een kaasleverancier. Op een dag besluiten ze dat hij gaat doen waar hij zin in heeft en dat Sophie het dorpje gaat verkennen. Iedereen gelukkig. Sophie ziet vele mooie plekken. Aan het einde van de dag ontdekt ze de plek van Romeo en Juliet. Maar waarom haalt een vrouw alle brieven gericht aan Juliet weg en wat doet ze ermee?

Sophie besluit haar te volgen om het te vragen. Het blijkt dat ze de brieven beantwoorden. Sophie helpt de volgende dag met het weghalen van de brieven. Als ze een brief weghaalt valt er een steen. In de ruimte achter de steen ligt een brief. Sophie besluit de brief te beantwoorden. Vanaf die dag is Sophie elke dag bij de vrouwen die de brieven beantwoorden. Als op een dag een man op hoge poten de ruimte binnenstormt en Sophie uitmaakt voor idioot dat ze de brief beantwoord heeft besluit Sophie het er niet bij te laten en gaat de man achterna. Ze ontmoet de vrouw waar de brief voor bedoeld was.

Het blijkt dat deze vrouw heel graag opzoek wil naar haar liefde. Maar ze heeft geen idee waar ze hem moet zoeken. Samen met Sophie betekend ze een plan en gaan ze op zoek. De ene na de andere man ontmoeten ze, maar het is elke keer weer niet degene die ze zoeken. Gaat het lukken om de man die ze zoeken te vinden of heeft de man gelijk en is het een idioot plan? Wat betekend deze zoektocht voor Sophie? Durft deze eindelijk haar hart achterna of begaat ze dezelfde fout als de vrouw zoveel jaar geleden? Vind iedereen de liefde waar ze naar op zoek zijn of blijven ze met lege handen staan?

Wat een fantastische film. Dit is het genre waar ik van houd. Een romantische film, maar niet zo’n film waarbij ze elkaar in de armen vallen zonder dat er een verhaal aan vast zit. Daarnaast zijn er echt grappige stukken in de film verwerkt. Ik heb me kostelijk vermaakt tijdens deze film. Iets wat niet snel voorkomt. Meestal snap ik grappige stukken niet en als ik ze al snap dan vind ik ze vaak helemaal niet grappig. Maar hier kon ik om lachen. Het voelt voor mij alsof dit een waargebeurd verhaal kan zijn. Het is een verhaal waar ik het liefst in zou kruipen en de plek van Sophie in wil nemen.

Facebook | Instagram | Twitter | Bloglovin