Boek: Vallen – Jackie van Laren

Anne, jong en keurig opgevoed, werkt voor een blad dat op de rand van de schandaaljournalistiek balanceert en is verloofd met de keurige, kreukvrije Ian. Tijdens een interview met Rory Maquary, leadzanger van een wereldberoemde rockband, gelauwerd acteur en beruchte Hollywood Bad Boy, blijkt Anne een onverwachte connectie te hebben met zijn driejarige zoontje. Het jongetje heeft het moeilijk sinds zijn moeder met de noorderzon vertrok en kan wel wat extra aandacht gebruiken. In een opwelling doet Rory Anne een aanbod dat ze niet kan weigeren: als ze drie weken meegaat met de Amerikaanse tournee van zijn band en op zijn zoontje past, mag ze een exclusief diepteartikel over de band schrijven. Anne pakt zonder aarzelen haar tas en gaat. Ze houdt zichzelf voor dat ze het doet voor haar carrière en voor het kind. Maar bijna tegen wil en dank vallen Anne en Rory voor elkaar. De gevolgen zijn niet te overzien.

Anne (Annie) wordt gevraagd om mee te gaan met een tournee van de rockband Road rage. De oppas van Rowland (Row), het zoontje van Rory Maquary is net opgestapt en hij had gezien hoe Annie Row rustig gekregen had die middag. Annie twijfelt geen moment ze gaat met de band mee totdat ze in New York zijn. Haar vriend Ian vindt het maar een onverantwoordelijke keuze en wil dat ze thuis blijft. Annie doet wat ze wilt en pakt haar tas en gaat op weg. Ze mag in ruil voor het oppassen en exclusief artikel schrijven over een kijkje achter de schermen.

Daar zit Annie samen met de andere bandleden, crewleden en Row in het hotel. Het valt haar op dat de bandleden heel anders zijn dan dat beschreven werd in de bladen. Hoe gaat ze dat goed in een artikel verwerken? Ze besluit om allemaal aantekeningen te maken. De meeste aantekeningen zijn niet bestemd andere ogen dan die van haar zelf, maar ze denkt er misschien nog iets aan te hebben op het moment dat ze het artikel gaat schrijven. Veel tijd heeft Annie niet om aantekeningen te maken, want Row en zijn vader eisen haar aandacht op.

Het gaat er soms ruig aan toe na een concert. Daar krijgt Annie alles van mee als ze op een avond gaat vragen of de versterker uit kan van de gitaar. Het loopt die avond allemaal anders dan dat Annie zou willen. Vooral de volgende ochtend als blijkt dat haar beste vriendin opeens de nieuwe vriendin is van Rory Maquary. Het doet Annie pijn om die twee samen te zien en vooral hoe ze behandeld wordt. Is Annie jaloers op haar beste vriendin? Is ze verliefd? Maar ze is hier toch alleen maar om te helpen met Row? Hij zal haar toch niet op een andere manier zien?

Wat is Annie soms ook heerlijk naïef. Je kan veel van Ian zeggen (dat hij een zak is bijvoorbeeld) maar dat had hij wel goed. Ik wou soms in het boek kruipen om zowel Annie als Rory wakker te schudden. Waar waren die twee mee bezig? Hadden ze hun ogen in hun zak zitten? Ik heb het nu niet over hun verliefdheid, maar wel over de rest van hun leven. Het was echt een roman waar ik helemaal inzat. Schattige kleine Row en zulke lieve mensen, ik heb soms echt bijna zitten huilen omdat het weer eens helemaal anders liep dan dat ik verwacht en gehoopt had.

Facebook | Instagram | Twitter | Bloglovin