Boek: Pluk de dag – Danielle Steel

Het leven van toegewijde huisvrouw en moeder Stephanie Adams verandert drastisch als haar 52-jarige man plotseling komt te overlijden. Ondanks haar verdriet probeert ze de draad weer op te pakken. Jarenlang heeft ze alles opgegeven voor anderen, maar nu kiest ze voor zichzelf. Na een weekend weg besluit ze alleen verder te reizen en ontmoet ze bij toeval de beroemde countryzanger Chase Taylor. Ze maakt kennis met zijn muziek en hectische leven, maar vindt het moeilijk zich te binden aan hem, vooral omdat ze zich nog steeds verbonden voelt met haar overleden man. Ze leert zichzelf en Chase steeds beter kennen en Stephanie besluit te genieten van elk moment, vooral nu het nog kan. Ze is niet meer dezelfde vrouw als voorheen, en kan dat ook niet meer zijn. Zullen haar volwassen kinderen haar nieuwe leven accepteren?

Stephanie is een weekendje weggeweest met vrienden als je opeens beseft dat ze een hele verkeerde kant op rijdt. Ze besluit om door te rijden want ze heeft toch geen reden om naar huis te gaan. Dus besluit ze naar Las Vegas te gaan. Op een dag besluit ze te gaan wandelen in de omgeving. Tijdens haar wandeling komt ze een popster tegen, maar ze herkent hem niet. Na een fijn gesprek geeft hij haar een kaartje voor het concert van die avond. Ze besluit om te gaan in plaats van naar huis te gaan.

Na het concert mag ze achter de collisie komen en Chase stelt haar voor aan de rest van de band. Stephanie besluit om de band achterna te reizen. Ze vindt het heerlijk om in de buurt van Chase te zijn, maar ze is bang om hem haar hart te geven. Ze wilt niet weer de liefde verliezen. Toch blijft ze de rest van zijn toer bij hem. Ze leert zijn stiefdochter beter kennen en vermaakt zich met de rest van de band. Naar haar thuisfront hoeft ze niet vaak een excuus te bedenken, want haar kinderen zijn de deur uit.

Hoe langer Stephanie met Chase omgaat hoe meer ze vertrouwt met hem raakt. Toch is het moeilijk om verder te gaan dan vriendschap. Chase heeft al meerdere malen laten doorschemeren dat hij het toch wel leuk zou vinden als er meer in zat. Maar is Stephanie daar wel klaar voor en wat vinden haar kinderen daarvan? Daarnaast weet ze niet wat ze nou precies wilt. Ze besluit om naar huis te gaan en het uit te zoeken. Maar is het antwoord wel waar Chase op gehoopt had of valt het hem toch een beetje tegen?

Het is weer zo’n boek zoals je van Steel mag verwachten. Een feelgood-roman met een boodschap. Ik vond het top om te lezen hoe Stephanie het aanpakte. Ze had er namelijk ook voor kunnen kiezen om achter de geraniums te gaan zitten. Het verhaal bezorgde me af en toe een glimlach op mijn gezicht, maar ook af en toe een traan. Daarnaast wordt het verhaal, zoals zo vaak door Steel, weer uit verschillende personages geschreven. Heerlijk om alle kanten te horen en te begrijpen. Want een verhaal heeft meerdere gezichten!

Facebook | Instagram | Twitter | Bloglovin