Boek: Dromen van thuis – Sherryl Woods

Nee hoor, geen sprake van. Haar zussen kunnen hoog of laag springen, maar Jo D’Angelo is met geen tien paarden naar Rose Cottage te krijgen. Het mag dan een winters sprookje zijn met een dikke laag sneeuw, Jo heeft alleen maar nare herinneringen aan die plek. En het is al helemaal niet de bedoeling dat haar bemoeizieke zussen de reden achter haar koppige weigering ontdekken: dat ze koste wat het kost wil voorkomen dat ze Pete Catlett tegenkomt, de man met wie ze zeven jaar eerder een romance had – en die vervolgens genadeloos haar hart brak. Jammer alleen dat aan haar zussen geen weerstand te bieden valt. Als dat maar wel lukt bij Pete…

Jo heeft absoluut geen behoeften aan Rose Cottage. Haar zussen kunnen hoog en laag springen, maar dat gaat niet gebeuren. Zeker niet na wat er zoveel jaar geleden gebeurd is. Ze blijft gewoon in Boston. Maar haar zussen zijn sterker en op een gegeven moment zit ze toch in het vliegtuig naar Rose Cottage. Ze besluit om gewoon niet naar buiten te gaan, dan kan het verleden haar ook niet inhalen. Eenmaal in Rose Cottage besluiten haar zussen dat er onderhoud aan het huis gedaan moet worden, ze hebben al geregeld dat er iemand komt kijken naar de veranda, want deze moet vervangen worden.

Die avond komt er iemand langs om te kijken naar de veranda. Degene die komt kijken blijkt degene te zijn die jaren geleden haar hart gebroken heeft. Heeft het toch geen zin om binnen te blijven, want hij komt wel naar haar. Jo is duidelijk ze wil helemaal niets met hem te maken hebben. Ze besluit te vluchten als hij aan het werk is aan de veranda. Maar haar zussen zijn niet gek, wat is de reden dat haar zus niets met de klusjesman te maken wil hebben? Jo wil alleen niet dat haar zussen achter de reden komt. Want ze weten niet wat er jaren geleden gebeurd is. Dus ze verzint elke keer weer een excuus.

Maar is hij wel in staat om het verleden te laten rusten? Want hij staat er ook op een bepaalde manier in. Overtuigd dat Jo om toch met hem te praten? Heeft ze wel een keuze met haar zussen in haar nek? Daarnaast moet ze ook weten hoe hij er in staat. Maar is het allemaal wel echt van belang? Want ze is toch van plan om binnenkort weer naar Boston te gaan? Of werkt de magie van Rose Cottage ook voor haar? Staat ze daar voor open of besluit zij gewoon haar eigen wil te volgen? Daarnaast ligt het allemaal niet zo simpel, want er was een reden waarom dit allemaal gebeurde. En kunnen ze dat aan?

Het boek komt eigenlijk heel erg neer op de andere boeken van deze serie. Dat maakte het boek wel een beetje voorspelbaar. Maar aan de andere kant, dat wist ik voordat ik aan het boek begon. Het boek leest gewoon heerlijk weg. Daarnaast is het verhaal van Jo wel uniek in de vorm wat er precies met haar gebeurd is. Ik denk dat ik de eerste verhalen ook wil lezen, want het zijn losse delen en ze zijn te lezen zonder de eerdere verhalen te lezen. Maar het zal wel prettiger lezen, want ik had soms iets waarvan ik niet precies wist hoe het nu precies zat. Dat was duidelijker geweest als ik die boeken eerst gelezen had.

Facebook | Instagram | Twitter | Bloglovin