Een tweede rolstoelpassing

geplaatst in: Cerebrale Parese | 0

Mijn laatste blog over mijn rolstoel stamt uit augustus dit jaar. Daarin zei ik dat over ongeveer negen weken een nieuwe rolstoel zou hebben. Dat kwam uit op halverwege oktober. Maar halverwege oktober had ik nog steeds niets gehoord en werd ik toch langzaam aan ongeduldig. Ik besloot contact te zoeken met mijn rolstoelleverancier over wanneer ze kwamen. Na even over en weer contact kwam de aap uit de mouw, mijn gegevens waren zoek en er moest een nieuwe rolstoelpassing komen. De volgende dag werd ik gebeld met de mededeling dat ze 15 november langskwamen. 

Geen gegevens
In eerste instantie was ik woest, want hoe kan je nou op deze manier met je “klanten” omgaan? Na contact met de gemeente en de vraag of de afspraak vervroegd kon worden (wat niet kon) heb ik het laten rusten ik had gedaan wat ik kon. Dus op 15 november ging om 1 uur de bel, de rolstoelfabrikant. (Eigenlijk was het de pakketdienst, maar de fabrikant stond er achter). De rolstoelleverancier was vertraagd maar wij konden alvast beginnen. Hij had een mooi rolstoeltje bij zich, maar het was niet het model waar ik om gevraagd had. Ik vertelde hem dat er in augustus iemand geweest was, maar dat ze mijn gegevens kwijt zijn.

Afgekeurd
De persoon die toen geweest was bleek een andere baan te hebben dus ons vermoeden was dat het mis gegaan was in de overdracht naar zijn collega’s. De fabrikant besloot hem eens te bellen om te vragen of hij toevallig nog wist welke rolstoel hij mij aangemeten had en of daar echt de smartdrive op kan. Gelukkig was dat zo, hij had zelfs het hele bestelformulier nog! Deze kon hij snel naar de fabrikant mailen en wij dachten dat we dan snel aan de slag konden. Maar helaas kwam de rolstoelleverancier met vervelend nieuws. De gemeente had de offerte niet goedgekeurd waardoor wij nog niets konden doen.

Waarom?
Maar we kwamen er maar niet achter waarom de gemeente de offerte afgekeurd had. Op een gegeven moment wisten we wel dat de gemeente de smartdrive afgekeurd had, de rolstoel was wel goedgekeurd. Maar zonder smartdrive heb ik niets aan mijn rolstoel. We wouden graag weten wat nou de reden was dat de gemeente de offerte afgekeurd had. Helaas kreeg de rolstoelleverancier zijn collega’s maar niet te pakken dus ik besloot om de gemeente eens te bellen met de vraag of ik mijn WMO-consulent mocht spreken. Helaas was het heel moeilijk om de gemeente te pakken te krijgen, en zeker de goede afdeling.

Duimen
Na lang zeuren kreeg ik te horen dat ze niets anders konden doen dan mijn WMO-consulent een mail te sturen met de vraag of zij met spoed wou bellen. Maar ze konden niet beloven of dat echt zou gebeuren omdat ze misschien op huisbezoek was. De rolstoelleverancier stond net op het punt om te vertrekken toen de telefoon ging. De gemeente. Ze vond het heel moeilijk om mij uit te leggen waarom hij afgewezen was, maar aan mijn rolstoelleverancier kon ze het wel uitleggen. Het komt er op neer dat er twee offertes zijn, een voor de rolstoel en een voor de smartdrive en dat vond de gemeente niet kunnen. Maar ze gaan het opnieuw overwegen, dus hopen op goed nieuws.

Facebook | Instagram | Twitter | Bloglovin

Volgen Annika:

Mijn naam is Annika ik ben 24 jaar jong, ik heb een lichamelijke beperking (Cerebrale Parese). Er is veel gebeurd in mijn jonge leven. Zo ben ik onder andere gepest en volgens sommige mensen heb ik daar nog steeds last van en moet ik dringend geholpen worden. Volgens andere valt het allemaal wel mee en moet ik gaan leven. Tussen deze twee groepen probeer ik overeind te blijven en te kiezen voor wat voor mij het beste is. Bloggen helpt mij om het beter te overzien!

Laatste berichten van

Laat een reactie achter